Budú sa musieť pripojiť k dlhému frontu ostatných veriteľov – čo znamená, že bude malá šanca získať ich peniaze späť. Jeden zákazník povedal BBC: „Mám dychtivosť o celú túto situáciu a len chcem späť svoje peniaze“.
Spoločnosť Sports Direct Mike Ashley súhlasila s nákupom obchodného domu za 90 miliónov libier 10. augusta po tom, ako 169-ročný reťazec prešiel do správy, keď rokovania so svojimi veriteľmi nedosiahli dohodu.
Ale 15. augusta zobrali internetovú stránku a nechali on-line zákazníkov v tme o svojich objednávkach tovaru alebo ich hotovosti.
Po výkriku zo strany zákazníkov spoločnosť House of Fraser 16. augusta uviedla, že vráti zákazníkov a tiež zruší všetky online objednávky.
Tento týždeň hovorca domu Frasera povedal BBC: „Komentár k sociálnym médiám zo 16. augusta sa môže podľa definície týkať iba objednávok, ktoré dostala súčasná spoločnosť.
„Akékoľvek otázky týkajúce sa nákupov uskutočnených pred 10. augustom musia byť odkázané a riešené správcami v EY. Hovorili sme s EY, ktorí súhlasia s tým, že objednávky prijaté pred 10. augustom musia byť riešené nimi.“
Inými slovami, ktokoľvek, kto urobil objednávku pred prevzatím a dlhuje peniaze, bude v dlhej línii veriteľov dlhovaných peniazmi.
To znamená, že je pravdepodobné, že dostanú iba malú časť peňazí, ktoré dlžia späť.
Mierne zotavenie
Spoločnosť EY uviedla vo svojom vyhlásení: „Zákazníci môžu uplatniť nárok na náhradu škody voči spoločnosti HF Stores Realizations Limited (predtým House of Fraser (Stores) Limited), ktorá sa však bude považovať za nezabezpečenú veriteľskú pohľadávku a bohužiaľ dostane iba veľmi mierne vymáhanie v porovnaní s požadovanou sumou. „
Znamená to, že administrátori by mohli trvať asi rok, kým veci vyriešili, a že nezabezpečeným veriteľom môže byť ponúknutá malá čiastka, okolo jedného centu v libre.
To by znamenalo, že ktokoľvek, kto nariadil napríklad tovar v hodnote 300 libier, mohol očakávať, že dostane len 3 libry späť, ak niečo.
Ak ste strávili viac ako 100 GBP a ste zaplatili kreditnou kartou, môžete požiadať o vrátenie peňazí od poskytovateľa kreditných kariet.
V článku 75 zákona o spotrebiteľských úveroch môžu poskytovatelia kreditných kariet spoločne zodpovedať za porušenie zmluvy s obchodníkom, keď si ľudia kupujú plast.
Znamená to, že nakupujúci by nemal byť vynechaný z vrecka, ak je položka chybná, predajca stráca obchod alebo nedodáva to, čo sľúbilo. Spotrebitelia sú potenciálne chránení za celkovú hodnotu ich nákupu – za predpokladu, že celkové náklady na položku sú medzi 100 až 30 000 GBP – aj keď použili kreditnú kartu len na časť platby.